środa, 10 grudnia 2014

Po spotkaniu nt. Neurodydaktyki.

Po ostatnim spotkaniu i rozmowach z nauczycielami przy okazji tematu Neurodydaktyka, nasuwa się  oczywiste spostrzeżenie - młodzież jest inna i wymaga czegoś innego niż ta sprzed kilku, kilkunastu lat. Fakt ten zauważają szczególnie nauczyciele z wieloletnim stażem. Nasuwają się więc dwa zasadnicze pytania.
1. Co się zmieniło w nauczaniu? Nauczyciele mówią, przecież uczymy jak dawniej, a jest coraz trudniej. W ocenie wielu nauczycieli młodzież jest "słabsza".
2. Co należy więc zmienić w edukacji? Rozwój cywilizacyjny, a przede wszystkim Internetu i nowoczesnych technologii musi skutkować zmianami w sposobie nauczania.
Trzeba zadać sobie pytanie, co oczekują od nas uczniowie, tak jak w firmie, co oczekuje, jakiego produktu klient. Pewnie będą głosy, że "świętego spokoju", ale może dlatego, że nie chcą już takiego tradycyjnego uczenia, chcą zmian.